tirsdag 18. oktober 2011

Gammelt blir til nytt!

Jeg liker å bruke gamle ting, men gi dem en liten overhaling.
Så derfor tok jeg malekosten fatt! Og mine to gamle seksjonsdeler er på vei til å bli flotte baderomsmøbler!

Maling av gamle møbler kan fort bli mer jobb en mann hadde tenkt seg. Og dette prosjektet ble nettopp sånn! Jeg har kommet ut av tellingen på hvor mange strøk jeg malte den første delen med.
Nå har jeg malt tre strøk med sperregrunn på den siste, og det ser ut til at det som skinner gjennom av gammelt treverk er på det akseptable nivået nå. Så da kan jeg begynne å male med vanlig maling!
Jeg bruker vannbasert maling, siden jeg står inne i leiligheten å maler, så slipper jeg den tunge luften av oljebasert. Og dette har vel litt å si på dekkevnen det også vil jeg tro.
Jeg syns det er veldig moro å se på før og etter bilder, så jeg prøver alltid å ta det.
Så, her har dere resultetet av den første delen.

Litt pynt, er veldig glad i lilla! Bildene er laget av to gamle postkort, og de søte vasene er kjøpt hos Søstrene Grene i Sverige. Jeg synes også det er fint med litt bling! Nye knotter er bestilt fra Jewels and Dreams
Snart er siste strøket på den andre delen også malt, så da kommer det mer bilder fra badet etterhvert!

Kos dere videre!

~Liv-Tone~

Ingen kommentarer: