mandag 2. januar 2012

DIY Peis til prinsessen

Nok et prosjekt er ferdig (For en stund siden...) Denne gangen har jeg laget en liksom peis til rommet til Hanne-mor. De har laget julestrømpe i barnehagen, så da fikk jeg en fin ide om at den måtte henge på en peis! Jeg har sett tipset i et Bolig-pluss blad før vet jeg.
Så da gikk turen til Maxbo, for å handle inn ting til peis! Kan tro mannen jeg spurte om hjelp fikk et rart uttrykk i ansiktet når jeg sa jeg skulle lage peis til datteren min!

Du trenger:
Plate til veggen i peisen.
Planker til sidene, toppen og bunnen.
Profilerte lister til pynt.
Hvit og sort maling, skruer, tre-lim og spiker.
Jeg lagde peisen 70cm lang og 60cm høy. Jeg fikk mannen på Maxbo til å kappe alle lister og planker for meg så jeg slapp å gjøre dette hjemme.




Først malte jeg platen sort. Og planker og lister hvite. Her fikk jeg god hjelp av prinsessen selv!

Deretter borret jeg hull og skrudde plankene fast til platen fra baksiden. Så slo jeg på listene med spiker, her brukte jeg tre-lim i tillegg. Helt til slutt flekket jeg litt hvit maling over spikerene.


Og vips var peisen ferdig! Kubbene er på plass, samt lysslynge for å skape litt "flammer".


Jeg syns det ble veldig fint! Hva syns du? 

~Liv-Tone~

1 kommentar:

Leni sa...

oi, dette var knall stilig liv tone =)=)