mandag 30. januar 2012

En fin gammel skatt


I helgen har jeg vært på mitt hjemsted, Toten. Og jeg fikk med meg en skatt derfra og hjem! En hylle med glass skuffer og krukker etter min oldemor på fars side! Jeg har hatt en sånn før, men den ble igjen der jeg bodde før, siden min mor og far skulle flytte inn der.

Derfor blir det litt pussing, maling og fiksing på meg fremover igjen!
Og det er jo koselig arbeid med en så flott hylle!
Det er desverre en glass skuff og en av de store krukkene som er ødelagt. I tillegg mangler lokkene på de minste krukkene. Og jeg blir veldig glad hvis noen vet om sånne skuffer og krukker sier fra,
så jeg kan gjøre min hylle komplett!


Jeg har planer om å henge den på veggen på kjøkkenet, men den er ganske så tung. Derfor tenkte jeg å henge opp hylle knekter på veggen først, og sette hyllen oppå dem. Og skru hyllen i veggen til slutt. Så får jeg lage noe ut av hylle knektene også. Har du noe forslag?
Eller så tar jeg også imot tips for andre måter å henge den opp på.
Det er bare en tynn sponplate i bakkant, så denne holder ikke hyllen alene.
I skuffene og krukkene skal jeg ha mel, nøtter og andre tørrvarer som hører til på kjøkkenet.
På hyllen har jeg tenkt å sette de fine norges glassene jeg har forskjellig mat i.
Det skal bli moro og begynne på dette!

Ønsker alle en fin kveld videre!

~Liv-Tone~

3 kommentarer:

Anne Lise Johnsen sa...

Heldige du, denne var sjarmerende og superfin! Jeg har en med plastskuffer, bare nesten så fin som din :)

sivknivklestativ sa...

Denne var fin, litt av en skatt :) Kommer til å bli kjempe flott med litt maling.

mirjamsdrøm sa...

Ååå så heldig du er!!!
Dsse er jo kjempefine :)
Blir spennende å se når den er på plass!
Klem