søndag 6. mai 2012

Fabelaktig cupkake kurs

Da er jeg hjemme igjen, etter bakekurs i går. Og servering av cupkakes og overnatting.



Lørdagen bar det inn til Eva Solo sitt showroom i Oslo.
Hvor det ventet mye inspirasjon, lære og moro.
Etter å ha fått lettere panikk når jeg så ut vinduet der snøen lavet ned vel og merke.



Fabelaktige Maia og hennes mamma hadde laget nærmere 100 cupkakes på morgenen, og mange liter med frosting, klart til å bli masse flotte cupkakes.



Maia viste først hvordan vi skulle lage hennes egne vanilje cupkakes. Deretter lærte vi å lage frostigen. Og jeg tror vi alle plukket opp noen tips underveis.



Så fikk vi se hvordan vi lager de fine rosene med frostingen. Og da var det vår tur! Og jeg må jo si vi var ganske så flinke. Ikke rart det, med en fantastisk lærer!


Mammaen til Maia hadde laget deilige vårruller som vi spiste i pausen, KJEMPE gode altså!


Dette var Maia's første bake kurs, og jeg syns hun var kjempe flink! Skulle tro hun ikke hadde gjort annet. Og Goodie bag ble det også! I den var det grytekluter fra Eva Solo, kakemix fra Betty Crocker og kakepynt fra Dr Oetker. Og i tillegg hadde Maia lagt i sine egne oppskrifter til oss.

Tusen takk for at jeg fikk være med, Maia! Og for at jeg fikk møte deg, og alle de andre! Jeg koste meg masse! Og håper på fler fabelaktige kurs i fremtiden også!


Her er noen av de jeg lagde.
Cupkakene slo godt an da de ble servert også. Så nå er i alle fall 8 kommende piloter fornøyde i dag.

En fantastisk helg med andre ord!
Håper din har vært det også.

~Liv-Tone~

6 kommentarer:

Fabelaktig sa...

Så bra de ble godt mottatt :)

Koselig å treffe deg også, såå nydelig!

klemklem

Fra huset i svingen sa...

Var et supert kurs og ikke minst veldig koselig :-D
Her har vi spist cupacakes både i går og i dag og enda er det fler igjen ;)
Må du ha en fin uke!

Klem Karianne

Lillekatt sa...

Nam nam nam, dette så godt ut!!!

Anonym sa...

Hei! Kjekt at du ville bli med på giveawayen hos meg - da fikk jo jeg muligheten til å besøke bloggen din også:)
Heldige deg som har fått være med på kurs med Maia - hun er en av mine favoritt bloggere. Cupcakesene dine ble kjempefine:)

Ønsker deg en fin fin dag!

Unknown sa...

Dette VIL jeg og være med på altså:)
Så gøy det høres ut, og så fine de ble:)
Maia ER og blir flink!!

Ha en fin fin kveld ♥

Bling - our elf on the shelf sa...

Åh, det er hardt å være på slankern altså ;)