søndag 20. mai 2012

Langhelgen

Nå nærmer langhelgen seg slutten. Jeg har hatt fri siden torsdag, og har kost meg masse.
Har vel ikke fått gjort alt jeg hadde planlagt, men mye av det!
Det har til og med blitt plass til både jogge-tur og sykkel-tur! Og da gjorde det kanskje ikke så mye med litt dessert på 17. mai! hehe.




Været ble sånn ca det jeg hadde håpet på på 17. mai. Med stort sett sol. Og regnet kom ikke før vi var ferdige med tog, pølser og is på skolen. Hjemme ble det grilling, enda mer is og cupkakes. Sammen med prinsessen, min mor og min far. Koselig med besøk!


I dag har jeg fått tatt et tak ute også. Den hagen blir jeg nok aldri ferdig med! Her har alt fått vokse fritt i nesten 10 år. Og jeg begynte så smått i fjor med å klippe, sage og rydde. Et stort problem er ugresset på bildet over. De tar over alt her. Og kommer igjen og igjen! Noen som har noe tips?
I dag har jeg tatt bort alle disse for hånd, før frøene på dem detter av, i håp om at det ikke kommer like mye utover sommeren. Da den store skogen med disse ble borte dukket det opp en hel skog med jordbær planter i skråningen! Moro! Får håpe det blir noen jordbær i løpet av sommeren.
I dag har jeg også prøvd å plante litt i to potter, så krysser jeg fingrene for at det kommer opp noe blomster etterhvert.

Nå skal jeg snart hente igjen søte prinsessen min, som har vært hos pappa i helgen. Så skal vi kose oss med film i kveld.

Ønsker alle en fin søndag videre!
~Liv-Tone~

Ingen kommentarer: